Для учнів

Заповіді читача для самостійної роботи з книжкою. 
Вибравши книжку для читання, згадай, чи знаєш ти інші твори цього автора. 
Прочитай передмову, анотацію, розглянь ілюстрації та виріши, про який час розповість книга, про що вона. 
"Товсту" книжку опановуй частинами. 
Читаючи, звертай увагу, де і з ким відбуваються описані події. Спробуй уявити собі і конкретну обстановку, і героїв. 
Виділяй усе незрозуміле, формулюй запитання і намагайся знайти на них відповідь самостійно: через ілюстрації або довідники. 
Закриваючи книжку, ще раз подумай над її змістом у цілому, віднови в пам’яті головні події сюжету, образи персонажів і спробуй визначити, чим сподобалася тобі книжка, а чим - ні. 
Пам’ятка 1. 
Взявши в руку книжку, прочитай: 
а) заголовок; 
б) прізвище автора (чи відомі тобі його книжки?); 
в) де і коли видана книжка, для якого віку; 
г) анотацію, зміст, передмову (якщо вони є). 
Розглянь ілюстрації. Хто художник? 
Поміркуй: 
а) про що і про кого може йтися в книжці; 
б) чи хотілося б тобі прочитати її. 
Пам’ятка 2. 
Ти прочитав книжку. Після цього: 
Познач слова, значення яких тобі невідоме. 
Яка основна думка книжки (що хотів сказати автор)? 
Чого вчить цей твір? 
Склади план (для 3-го кл). 
Підготуй переказ. 
Чи охоче ти читав книжку? Чому? 
Назви дійових осіб (1-й кл). 
Що ти дізнався про героя прочитаного втору (2-й кл)? 
Чи хотілося б тобі прочитати інші твори цього автора або твори на подібні теми? 
Пам’ятка 3. 
Вчись читати правильно 
1. Стеж за словами на рядку, не переставляй їх. 
Намагайся зрозуміти те, про що читаєш. 
При читанні будь уважним до кожного слова. 
Стеж за інтонацією. 
Намагайся не повертатися знов до вже прочитаного слова. 
Важливо правильно організувати дитяче читання, спрямувати його так, щоб дитина не розгубилась у книжковому морі, щоб до її рук потрапляли найнеобхідніші твори, щоб спілкування з ними стало звичним, щоденним і, що дуже важливо, приємним заняттям. Саме дорослі мають свідомо й цілеспрямовано виховувати в дитині читача, починаючи з сім’ї, дитячого садка, молодших класів. 
Організацію позакласного читання в школі важливо почати з виявлення читацьких інтересів, початкових умінь та навичок користування книжкою. 
Анкета для виявлення читацьких інтересів, умінь та навичок учнів 1 класу (проводиться в усній формі на початку вересня) 
Чи вмієш і любиш ти читати? 
Чи доводилось тобі самостійно прочитати книжку? Яку? 
Чи читають тобі книжки вдома? 
Що найбільше ти любиш слухати: оповідання, вірші, казки? 
Де можна брати книжки для читання? 
Що б тобі найбільше хотілося одержати в подарунок: іграшку, книжку, цукерки? 
Анкета для виявлення сформованості читацьких інтересів, розвитку читацької самостійності в 3-4 класах (форма опитування - письмова) 
Чи є в тебе улюблена книжка? Хто її автор, яка назва? 
Яку книжку ти читаєш зараз? Назви автора, головних персонажів. 
Чи пам’ятаєш тему наступного уроку позакласного читання? Назви її. 
Про що ти найбільше любиш читати? 
Чи є в тебе улюблені письменники? Назви їх. 
Хто може тобі допомогти у виборі гарної книжки? 
На що слід звернути увагу, добираючи потрібну книжку? 
Чим можна скористатися в бібліотеці, добираючи необхідну книжку? 

Немає коментарів:

Дописати коментар